perjantai 20. joulukuuta 2013

Aina valmiina kuin partiolainen

tv-juttuja
"Oletko valmiina? Rick ja kumppanit ovat."
Ja niin olen muuten minäkin.
Maailmanlopun odottajat -ohjelmaa katsellessa sitä miettii väkisinkin, että ovat nuo bunkkerinrakentajat vähän outoja.
Tästä huolimatta totuus on, että minäkin olen maailmanlopun odottaja. Kyseisen tosi-tv:n maailmanloppu ei vain ole minun maailmanloppuni. Minä en odota ydinpommia, sotaa bensasta tai biohasardia. Minä odotan zombeja.
Kun televisiossa kysytään ennen Walkin dead –sarjan alkua ”Mitä tekisit selviytyäksesi”, minä tiedän mitä vastata. Olen näet miettinyt näitä juttuja. Kaiketi vähän liikaakin muutaman ystäväni mielestä.

Siinä vaiheessa kun kaduilla alkaa parveilla eläviä kuolleita, minä suuntaan apteekkiin, bensa-asemalla ja ruokakauppaan. En kilju ja panikoi, vaan ryhdyn toimimaan.
Asuinpaikakseni alkukaaoksen keskellä olen valinnut korkein aidoin suojattuun tiilirakennuksen. Missä se sijaitsee, sitä en tietenkään paljasta. Ymmärrän olevani pulassa, jos te zombien hyökätessä kaivatte vanhan Keskisuomalaisen esiin ja toteatte, että ”Jaa. Tuolla sijaitsee se Mahlamäki-Kaistisen turvapaikka. Sinne mennään, sillä on suunnitelma todella pahan päivän varalle.”

Ihan yksin en asemapaikassani elele. Mieheni lisäksi olen värvännyt mukaan yhden ystävän. Kun kysyin lääkäri-tutultani, josko hän liittyisi zombie-sodan alettua joukkooni, häntä nauratti kovasti. Lupasi kuitenkin tulla messiin.
Hymy hyytyy kyllä H-hetken koittaessa. Tohtori-ystävänikin osaa silloin arvostaa sitä, että muiden murehtiessa ilmaston lämpenemistä ja maailman ylikansoittumista, minä kehittelin seiväsmäisen zombientappoaseen. Siitäkin hän iloitsee, että olen hankkinut elokuvien kautta taustatietoa purijoiden käyttäytymisestä.

Siitä olen pikkuisen tuohtunut, että zombeista annetaan niin ristiriitaista tietoa. En esimerkiksi ole ihan varma osaavatko ne kulkea vedessä vai eivät. Olin myös virheellisesti päätellyt niiden jäätyvän kylmässä toimintakyvyttömiksi, mutta vastikään televisiossa pyörähtänyt Dead snow kumosi käsitykseni. Täytynee siis ostaa lisää piikkilankaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti