perjantai 31. maaliskuuta 2017

Alennus taiturista tunariksi


Minä tiesin mikä mäkilähtö on ja miten se toteutetaan oikeaoppisesti. Pidin itseäni jopa vähän hakana tämän asian suhteen ja olin ylpeä siitä kuinka pystyin roikkumaan jyrkässäkin mäessä pelkän kytkimen avulla. Ikään kuin jarrut kuluisivat moisessa käytössä, mutta kytkin ei…

Olen saanut ”roikkumisestani” ajoittain varovaista palautetta, mutta olen pariinkin otteeseen pitänyt ponnekkaan palopuheen siitä ”kuinka minä opin tekemään mäkilähdön autokoulussa juuri näin, ja siksi tämä on oikea tapa.” Puolustukseni on ollut niin vakuuttava, että epäilijät ovat jopa alkaneet kyseenalalistaa omaa tietoaan asiasta. Näin vaikka he toki ymmärtävät etten istunut autokoulussa ihan eilen.

Asiaan liittyen olen myös suhtautunut ylimielisesti nykyautoihin, joiden mainostetaan sisältävän mäkilähtöavustimen. Että mihin ihmeeseen sellaista muka tarvitaan.

Mielessäni on myös tuoreena isäni pikkuisen sovinistinen opetus siitä, että ”älä luista kytkintä niin kuin naisilla on tapana vaan opettele ajamaan oikein”. Näin luulin tehneeni.
Loput tästä Keskisuomalaisessa julkaistusta autokolumnistani löytyy osoitteesta:

http://www.ksml.fi/mielipide/kolumni/Alennus-taiturista-tunariksi/958155


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti